Matchpoint bv

Hoger in google zorgt voor verkeer, hoe krijg je een hoge conversie?

Geplaatst op

Als je een website hebt, dan is er een doel die je graag wilt bereiken. En vaak is dat je website bekeken wordt door mensen. Maar hoe zorg je ervoor dat je website opvalt en dat mensen op mijn website terechtkomen?

Meer bezoekers

Als website wil je dus meer bezoekers naar de site lokken. Dat is een leuk doel om te behalen, maar hoe bereik je zoiets? Want je kunt niet ineens zonder iets te doen veel bezoekers krijgen. Er zijn bijvoorbeeld onlinemarketing bedrijven die zich daarin verdiepen. Zij zorgen ervoor dat je hoger in Google staat waardoor je makkelijker bereikbaar bent voor mensen en dat de conversie kan stijgen.

Een conversie is het percentage bezoekers die tot een transactie overgaat en dus een order gaat plaatsen. Die order zal meestal plaatsvinden in een webwinkel. Maar dat hoeft het niet per se te zijn. Het kan namelijk ook gaan om een verzekering afsluiten of een telefoonabonnement.

Je wilt namelijk groeien met je webwinkel/website en dat kan niet zomaar. Er komen bepaalde activiteiten bij kijken die ervoor zorgen dat je sneller en makkelijker vindbaar bent in Google.

Wat is SEO-optimalisatie?

Om een hogere positie in Google te krijgen is er een SEO-optimalisatie voor nodig. Maar wat betekent dat nou eigenlijk? SEO staat voor ‘’Search engine optimization’’ of in het Nederlands, zoekmachineoptimalisatie. Het is een onderdeel van de zoekmachinemarketing en je het bestaat geheel uit de activiteiten die ervoor zorgen dat je website hoger in een zoekmachine komt te staan.

Dan hebben we het over de organische zoekresultaten (of ook wel gratis). Er zijn meerdere zoekmachines zoals, Bing en Yahoo, maar over het algemeen wordt er voor 95% in Nederland over het gebruik van Google gesproken. Dat is waarom ze zich vooral richten op de zoekmachineoptimalisatie van Google.

SEO is belangrijk, want je wilt de aandacht trekken van je doelgroep en je wilt de leads genereren. Om dat te doen moet je bovenaan een zoekmachine staan. Als die factoren die er zijn, kun je onderverdelen in 3 hoofdfactoren:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Ook zijn er bedrijven die doen aan SEO uitbesteden. Dat betekent dat ze je alles vertellen wat je wilt weten over dat gebied. Ze delen graag de kennis waar ze over beschikken, maar dat gebeurt wel op basis van vertrouwen en op resultaat. Als je weinig of geen tijd hebt om steeds weer een strategie te bedenken of wil je meer bezig zijn met andere taken van je onderneming. Dan kun je dit werk ook door SEO-experts laten doen.

Gerelateerde berichten

Wat zijn de voordelen en nadelen van Payrolling?

Payrolling is het uit handen geven van de verplichtingen van het werkgeverschap. Dit zorgt er dus voor dat je als werkgever meer tijd...

Lees meer

Over ons

Lees onze interessante artikelen over werving en selectie.

Contactgegevens

Via info @ matchpointbv.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden